Dok tijelo miruje, mozak se ne gasi

pexels-photo-256658

Jedan od glavnih razloga zašto se ne možemo dobro odmoriti leži u tome što naš mozak ne prestaje brbljati. Mozak služi tome da obrađuje informacije i reagira na sve što doživljavamo. Možemo mu biti zahvalni na tome što ne prestaje marljivo raditi i nikada se zapravo ne gasi, osim ako ne zadobijemo povredu mozga.

Što da onda radimo s tim brbljavim mozgom kada nam je potreban odmor i kada trebamo ući u stanje koje zovemo opuštanje?

Bilo bi licemjerno od mene kada bih dala svoje prijedloge jer po tom pitanju i sama imam još puno toga za naučiti, a bliže sam 60.-oj nego 50.-oj — baš sporo učim! No predložit ću par ideja. I vi slobodno podijelite svoju mudrost u komentarima. Svima nam treba pomoć oko toga.

Obratite pažnju na svoje misli. Točnije, obratite pažnju na žamor vaših misli. Pokušajte zamijetiti: koje vam se misli neprestano vraćaju? Koji vam se strahovi stalno pojavljuju? Što izaziva vaše osjećaje? Žamor vaših misli pruža vam prave informacije. Možda prvi korak koji trebate napraviti kako biste se mogli opustiti znači pažljivo osluškivati tijek vaših misli i zatim ih pustiti da se pretvore u molitvu.

Primjerice, pokušavate kratko odspavati usred dana jer ćete kasnije te večeri imati mnogo obaveza. Pronašli ste mirno mjesto za spavanje i imate slobodno 20 minuta. No čim legnete, započinje žamor vaših misli. Odlučite da ćete ih osluškivati i shvatite da taj žamor uglavnom proistječe iz tjeskobe vezane uz današnju večeru — idete kod nekoga na večeru u vrtu. Misli koje vam se stalno vrte po glavi upućuju na to da se brinete zbog dva druga gosta koja će biti tamo. Jednome od njih dugujete telefonski poziv, no niste ga dosad stigli obaviti. Drugi gost postavlja mnogo pitanja, od kojih su neka osobne naravi, pa se grozite od pomisli da uđete u razgovor s tom osobom. Stoga sada, dok se spremate malo ubiti oko, uputite Bogu dvije specifične molitve vezane uz vaše večerašnje druženje s tim ljudima. Zatim ignorirate bilo kakav daljnji žamor vaših misli.

Obratite pažnju na svoje osjećaje. Vaše emocionalno stanje može vam pružiti isto toliko mnogo informacija kao i žamor vaših misli. Misli i osjećaji vrlo su usko povezani i ponekad se žamor misli smanji jednom kada se pozabavite onim osjećajem koji ga uzrokuje. U primjeru koji sam upravo navela, žamor misli daje vam na znanje da ste bili nervozni oko nadolazeće večeri. Tjeskoba je dovela do prilike za molitvu. Možda pokušavate kratko odspavati, no trebate se dobro isplakati jer ste ožalošćeni ili frustrirani ili tužni. Možda se pokušavate opustiti, no previše ste ljuti oko nečega. Pozabavite se tom ljutnjom i možda ćete se nakon toga moći opustiti.

◾Kako se nosite sa žamorom vaših misli? Jeste li otkrili neku određenu praksu koja pomaže?
◾Što ste prepoznali kao glavne prepreke dobrom odmoru?

Prevela i prilagodila: Maja Dukmenić
Autor: Vinita Hampton Wright
(C) Copyright 2017 Loyola Press. Sva prava pridržana. Korišteno s dopuštenjem IgnatianSpirituality.com

PRITISNI ENTER ZA TRAŽENJE